Nu är anmälan öppen för innebandycupen HICUP. Klicka här!
Hovmantorp GoIF

Regler

Tävlingen är sanktionerad av Smålands Innebandyförbund (SmIBF). Varje klubb får anmäla fler lag per klass. En spelare får endast delta i ett lag per klass. Alla lag spelar minst 3 matcher beroende på antal lag som anmäler sig. Totalt antal spelare får vara 20 st.

P07 (pojkar födda 2007) Röd nivå med resultat, tabell och slutspel. 2x15min. Rullande byten, rullande tid.
P09 (pojkar födda 2009) Blå nivå med resultat men utan tabell och slutspel. 2x15min. Rullande byten, rullande tid.
P12 (Pojkar födda 2012) Poolspel lätt med mindre plan, mindre mål, 3 mot 3 och utan resultat. Två matcher spelas samtidigt, 2x12min, klockan stannas för byten varannan minut.

• Samtliga matcher: speltid 2 x 15 minuter (P12 spelar 2 x 12 minuter)
  • Samtliga matcher: 2 minuters paus
  • Samtliga matcher: ingen uppvärmning på plan
  • Samtliga matcher: ingen time-out
  • Samtliga matcher: inget sidbyte
  • Samtliga matcher: Rullande byten, rullande tid och spelplan 40x20m (P12 mindre plan, två matcher samtidigt)
  • Samtliga matcher: endast personer som deltar i den pågående matchen ska uppehålla sig på plan, vid byteszoner, vid sekretariat och längs med sargen. Övriga hänvisas till läktare, korridor och omklädningsrum.
RÖD NIVÅ
  • Gruppspel: om flera lag hamnar på samma poäng räknas ny tabell fram med inblandade lag. I den nya tabellen avgörs inbördes placering genom
    1) Poäng
    2) Målskillnad
  • Slutspel: oavgjorda matcher avgörs med:
    1) Sudden death max 5 minuter (1 minuts paus innan SD börjar)
    2) Tre straffar per lag (tre olika straffskyttar)
    3) En straff per lag (samma straffskyttar som slog de ordinarie tre straffarna, dock behöver de extra straffslagen inte slås i samma ordning som de ordinarie, men en spelare får inte slå sitt tredje straffslag förrän övriga noterade spelare i samma lag har slagit minst två, och så vidare)

Vi följer:

...med avsteg gällande åldersdispens och time-out.

- Vi tillämpar 3 generella åldersdispenser, 1 år äldre än vad gruppnamnet anger, varav 2 får delta per match. Eventuella dispenser utfärdade av distrikten gäller inte.